10.10.05

Effekter på billeder


Billedbehandling i Paint.Net

I dette indlæg har jeg arbejdet med et af Dortes billeder fra stranden i Hjerting, det er blevet udsat for min "hårde" behandling i Paint.Net - et billedbehandlingsprogram. Der er simpelhen lagt forskellige effekter på - hvilke, er beskrevet ud for hvert billede. Ja Dorte, nu kan du rigtig "komme efter" mig ;)

Desuden har jeg komponeret et billede ved at sætte flere af "effektbillederne" sammen. (Se - billede ved denne tekst)




Tips:I et program til billedbehandling, vil man oftest finde et punkt i menulinien, der hedder effekter. Prøv at gå "på opdagelse" i de billedelige virkemidler, der findes der*S*







Hjerting strand, det oprindelige billede








Effekt : Frosted Glass








Effekten Oil Painting








Effekt : Motion blur







Farvebillede lavet om til gråtone billede (Layers/Adjustments/Desaturate)






Forøgelse af kontrast: Layers/Adjustments/Brigthness -Contrast

2 kommentarer:

dortesophie sagde ...

Hej Helen :-)

Jeg synes du har lavet nogle pæne billeder. Jeg har selv fået lavet et rigtig billed af på tryk af dette strandbilled, da jeg synes det er smukt.

Billedet er taget tæt på, en dag da det var lavvande på stranden og skallerne lå sådan som vist på billedet.

Mange hilsner
Dorte

mrskarin913 sagde ...

Hej Helen.

Det ser spændende ud, det du har lavet Dortes flotte billed om til.

jeg øver mig også på at lave mine billeder om men de ender underlige.

MVH Karin.