11.11.05

Blød kant i billedet




















Her et lille hint, hvis man ønsker en blød kant i billedet:

Når lasso eller et andet selektionsværktøj vælges får man mulighed for at indstille værktøjet på forskellig vis. En af valgmulighederne kaldes Feather/udtynding.

Med Feather/udtynding kan man lave bløde overgange på et billede. Jo højrere tal i Feather jo blødere kant.

- Altså, feather bruges sammen med et af vælgeværktøjerne og man vælger et område af billedet, kopierer over i et nyt lag (og slukker for det "gamle").

1 kommentar:

asterix915 sagde ...

Hej Helen

Disse oplysninger vil jeg tage til mig. Jeg kunne godt have brugt dem i min animation, men vil ikke lave den om, så det bliver en anden gang.

Men jeg har et problem. Min animation bevæger sig ikke i min blog. Måske der ikke er mere plads, eller den er for stor (1,18MB). Det er bare underligt, for når jeg henter en gammel animation ind, bevæger den sig heller ikke.

Hilsen Lone